Strony

Strony

piątek, 15 maja 2015

TABLICE SEGUINA LICZENIE 20-99- JAK Z NIMI PRACOWAĆ

W poprzednim poście pokazałam Wam jak pracować z tablicami Seguina w zakresie 10-19.
Dzisiaj ciąg dalszy "lekcji" z tym, że
podwyższamy poprzeczkę i liczymy do 99.
Dzięki pracy z tymi tablicami dziecko:
*uczy się nazw liczb od 11-99
*utrwala w pamięci ich kolejność
*tworzy ilości
*przyporządkowuje ilościom odpowiednie symbole liczbowe

Zaczynamy:
1. Układamy tablice po lewej stronie dziesiątkami w kolejności rosnącej.
Po prawej stronie ustawiamy cyfry od 1-9.


2. Wskazując na 10 pytamy dziecko "Co to jest za liczba?"
Prosimy aby po lewej stronie położyło odpowiednią ilość perełek


3. Dokładamy jedną perełkę i pytamy "Ile teraz jest perełek?"
Kładziemy w miejsce zera jedynkę i mówimy "Dziesięć i jeden to jest jedenaście"


4. Teraz zamieniamy jedną perełkę na dwie i pytamy dziecko "Ile teraz jest perełek?"
Zamieniamy jeden na dwa i mówimy "Dziesięć i dwa to jest dwanaście".
Kontynuujemy aż do 19.


5. Przy 20 kładziemy dwie dziesiątki perełek i mówimy "Dziesięć i dziesięć to jest dwadzieścia"


6. Dokładamy jedną perełkę i pytamy:"Ile teraz jest perełek?"
Kładziemy cyfrę 1 na miejsce 0.


7. Dokładnie w ten sam sposób pracujemy z liczbami az do 99.


8. Inne sposoby pracy z tabliczkami:
*w dowolne pola tablic kładziemy w nieuporządkowanej kolejności cyfry od 1-9


zadanie dziecka polega na dopasowaniu odpowiedniej liczby perełek


*z lewej strony układamy perełki, zadanie dziecka polega na ułożeniu odpowiedniej liczby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz