GŁOSKA- BLOG NA MEDAL

Dzisiaj Kochani zapraszam Was na kolejny fantastyczny blog, który mnie zachwycił i na który regularnie zaglądam.
http://blog.centrumgloska.pl/
Prowadzi go logopeda i filolog polski Katarzyna Czyżycka. Obecnie mieszkająca w Niemczech gdzie pracuje z dziećmi w Polskiej Szkole.
Ma mnóstwo fantastycznych pomysłów na zabawy wg Metody Krakowskiej.
Zresztą przeczytajcie sami co o sobie i o swoim blogu pisze:

1. Dlaczego postanowiłaś prowadzić bloga stronę? Co Cię do tego
skłoniło? Dlaczego taka nazwa?

Pierwszy raz, dla zabawy
(http://blog.centrumgloska.pl/category/duze-rozmowy-z-malymi-ludzmi/).
Ale szybko mi się znudziło, nie miałam czasu. Drugi raz, w Hamburgu -
nie miałam co ze sobą zrobić i przeglądałam blogi o dwujęzyczności,
które prowadziły mamy. Z czasem zaczęłam w komentarzach się ujawniać,
odpowiadać na ich wątpliwości w tych blogach. A potem wróciłam z
powrotem na blog i zaczęłam mówić tam.
Nazwa bezpośrednio z nazwy mojego centrum logopedycznego :) Blog miał
być kompatybilny ze stroną centrumgloska.pl. I jest :) Ale dlaczego
firmę nazwałam "Głoską", nie pamiętam. Chyba mi się podobało :)

2. O czym piszesz na blogu/stronie?
O logopedii - mojej pracy, poniekąd pasji. Piszę "poniekąd', bo
odgórnie
panuje takie przekonanie, że jak coś wykonuje się z pasą, to już nie
jest praca. A ja się z tym nie zgadzam do końca. Logopedia i robienie
pomocy dla dzieci mnie fascynuje, ale to jest cały czas trudna praca. Po
blogu wydawać by się mogło, że jest łatwa, prosta i przyjemna. Nie
jest
:) To ile trzeba włożyć w nauczanie mówienia, czytania i pisania po
polsku za granicą wiem tylko ja i rodzice moich pacjentów. Zwłaszcza,
jeśli dziecko ma problemy rozwojowe. Ale dajemy radę i się nie poddajemy


3. Dlaczego metoda sylabowa według Ciebie jest najlepsza?
Metoda sylabowa jest wg mnie najlepsza do nauki czytania dla dzieci z
deficytami oraz dzieci dwujęzycznych. Dlaczego? Otóż sylaba jest
najmniejszą dobrze słyszalną cząstką języka. Spółgłoski polskie
wymawiamy z charakterystycznym [y] na końcu, np. Py jak paw. Dzieci
często słyszą to [y] i składając literki słyszą TyATyA, zamiast
TA-TA.

Etykiety: