PIELĘGNACJA PĘPKA U NOWORODKA

Dzisiaj trochę na temat pielęgnacji pępka czy inaczej zwanym kikucie pępowiny u noworodka.
Pielęgnacja ta dosyć się różni w Polsce a tutaj w UK.
Ale od poczatku:
Pępek powinien zagoić się w ciagu 10-14 dni ale oczywiście u każdego dziecka jest to sprawa indywidualna. Są dzieci u których sie to przeciąga znacznie dłużej, natomiast u Dominika odpadł po 8 dniach.
Kolor zmienia się od niebiesko-białego po granatowo-czarny gdy wysycha.
Zalecana pielęgnacja w Polsce- przemywanie, najlepiej patyczkiem do uszu spirytusem 70%, poza tym wietrzenie (wywijanie pampersa lub zakup specjalnych pampersów z otworkiem) oraz unikanie zamoczenia w trakcie kąpieli.
Pielęgnacja w UK- przemywanie kikuta wodą z mydłem czyli moczenie i nie wietrzenie.
Hmmm.....
Osobiście u Wiktorii stosowałam metodę polską u Julii metodę angielską i pępki dziewczyn poodpadały dosyć szybko i bez żadnych powikłań.
U Dominika szczerze mówiąc nie robiłam nic, czyli nie przemywałam spirytusem ale tez nie moczyłam i pepek odpadł.
Ciekawa sprawa.
A Wy jakie macie doświadczenia z pępuszkiem waszych maluszków|?

Etykiety: