PTAKI

Jakiś czas temu "odwiedziłyśmy" świat ptaków.
Cały temat rozpoczęłyśmy od małej segregacji zwierząt. Podzieliłyśmy je na 3 grupy (jak na razie tylko tyle mam przygotowanych obrazków). Zadanie okazało się bardzo łatwe nawet dla Juli.

kolorowanie ptaków według wzoru

Dla Wiktorii przygotowałam książeczkę o 10 najbardziej znanych ptakach. Jej zadanie polegało na przeczytaniu tych informacji i poszukaniu tych ptaków w książce. No cóż... nad czytaniem pracujemy. Po polsku czyta ładnie ale niechętnie. Szukam sposobu jak ją zachęcić do tego aby sama chętnie sięgała po książki. Może znacie jakiś??? Chciałabym aby pokochała świat książek. Znacznie lepiej idzie z czytaniem po angielsku. Robi to zdecydowanie chętniej i częściej. Troche mnie to martwi.

Do tego tekstu przygotowałam 2 folder games ktore od razu stały się hitem (szkoda, że nie wpadłam na to szybciej). Wersja łatwiejsza dla Juli i trudniejsza dla Wiki (i znowu to czytanie)


Przyglądałyśmy się również rozwojowi jajka oraz budowie wewnętrznej ptaka


Przy pomocy przytarganych do domu liści i farby tworzyłyśmy nasze kolorowe ptaki

Na zakończenie całej zabawy był mini Quiz


                                         A oto ksiażki z których korzystałyśmy i ktore polecam:





Etykiety: