SCHODKI I DOPASOWYWANKI

Będąc w Polsce nabyłam kilka książek dotyczących Metody Montessori. Jedną z nich chciałabym Wam szczególnie polecić. Jest to "Naucz mnie samodzielności. Zajęcia metodą Montessori dla Ciebie i Twojego dziecka." Maja Pitamic. Książka zawiera mnóstwo świetnych pomysłów na zabawę z dzieckiem właśnie zgodnie z tą metodą. Przedział wiekowy od 3-5 lat, czyli idealny dla mojej Juli.
Zabrałam się do roboty i powstały dwie kolejne pomoce dzieki którym mogę urozmaicić czas moim dzieciom (Wiki również chętnie po nie sięga).
1) SCHODY
Z białego brystolu wycięłam 10 pasków o różnej długości. Następnie wycięłam czerwone i niebieskie prostokąty i naprzemiennie nakleiłam na paski. Powstały z tego dwukolorowe schody:
Dziecko przy pomocy tych pasków ćwiczy pojęcie długości.
Poproś aby Twój maluch usiadł po twojej lewej stronie i zademonstruj mu jak ułożyć schody rozpoczynając od najkrótszego paska. Następnie rozbierz schody i daj dziecku szansę zbudowania ich na nowo.

2) DOPASOWYWANKI
Ćwiczą pojęcie kształtu. Należy rozpocząć od koła a następnie wprowadzić kwadrat i trójkąt. Ja przygotowałam od razu wszystkie trzy kształty i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu Jula nie chciała czekać do końca demonstracji tylko chciała to zrobić od razu sama. Poszło świetnie, bezbłednie dopasowała wszystkie elementy. Wydawało mi się, że nie będzie to zbyt proste zadanie. Myliłam się.
Z tyłu książki są gotowe szablony można je odbić lub przerysować.
Nasze dopasowywanki wyglądają tak:


Etykiety: