POLSKA

Ostatnio pogoda nas nie rozpieszczała czułyśmy się jak w "naszej Irlandii" (wiało i lało). Czyżby zmiana klimatyczna? Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Dzięki fatalnej pogodzie cały zeszły tydzień poświeciłyśmy na Polskę. Działo się wiele ale chyba najlepsza była podróż palcem po mapie. Niestety realnie nie uda nam sie zwiedzić wszystkiego ale kilka miejsc jeszcze przed nami.
Rozpoczęliśmy od:
-mapy z województwami- wydrukowałam ją w odcieniach szarości ( tylko ze wzgledu na brak kolorowego tuszu w drukarce) oraz przygotowałam nazwy poszczególnych województw, które zostały nabite na krótkie wykałaczki. Proponuję również zalaminować.
-karty do lekcji trójstopniowych bardzo Ci Ewo(mama Kuby i Antosia) dziekuje za udostępnienie  materiałów, dzieki tobie zaoszczędziłam mnóstwo czasu
Nastęnie zajęłyśmy się mapą. Proszę nie oceniajcie graficznego jej wykonania. Rysowałam ją odręcznie późno w nocy a żaden ze mnie artysta haha.
Na początek zaznaczyłysmy krainy (pojezierze, niziny, wyżyny i góry) używając 4 kolorów kredek. Ufff duża mapa duzo kolorowania


Następnie nazwałyśmy każde z województw przyklejając na mapie podpis oraz ich stolice (dla ułatwienia korzystałyśmy z mapy ściennej) dodając jeszcze herby (przepraszamy mieszkańców woj. wielkopolskiego ale wasz herb nam się gdzieś zawieruszył obiecujemy to naprawić)

Kolejno dziewczynki doklejały zwierzęta występujące na terenie Polski oraz nazwy i symbole Parków Narodowych. Oto nasza mapa w całej okazałości

Przez cały czas korzystałysmy z podpowiedzi z "Atlasu Polski", polecam ma on dołączone karty do gry w Piotrusia z róznymi symbolami polskimi
Kolejne zadanie polegało na zrobieniu polskiej flagi metodą wydzierania
 , dostepne były tylko dwa kolory bibuły. Ponieważ nasza Julia jest osóbką o bardzo upartym charakterku postanowiła przygotować odwróconą flagę (i powstała flaga bodajże Monako) i na nic zdały się tłumaczenia moje ani nawet babci.
Wiktoria uwielbia kolorować dlatego specjalnie dla niej przygotowałam kolorowankę Smoka Wawelskiego i Godła Polski

Teraz przyszła kolej na podróż po naszej wspaniałej i pięknej Ojczyźnie.
Aby trochę pomóc dzieciecej wyobraźni udało mi się wypożyczyć z miejscowej biblioteki ksiażki z serii "Bolek i Lolek"

Przygotowałam zdjęcia z zabytkami Krakowa i Warszawy. Specjalnie ich nie segregowałam zostawiając to zadanie Wiktorii. Poradziła sobie całkiem dobrze. Rok temu odwiedziłyśmy Kraków więc kilka miejsc poznała bezbłędnie a zabytki Warszawy wyszukiwała w książce. Postanowiłyśmy zrobić z nich albumy (zabierzemy je do naszej Polskiej Szkoły przydadzą się na zajęcia)



Warto również poczytać legendy można je znaleść tutaj http://www.legendy.pl/
Posłuchać hymnu narodowego (Jula kazała go sobie puszczać w kółko przez jakieś pół godziny i maszerowała w jego rytm)
Ogladnąć jak się tańczy nasze tańce narodowe np. tutaj krakowiak http://www.youtube.com/watch?v=VXbtEdgvNFU
Na koniec polecam całkiem ciekawą stronę internetową Moja Polska
http://www.mojapolska.az.pl/




Etykiety: