LAS

Zaplanowałam ten temat dawno temu. Ponieważ w Irlandii daleko nam do lasu tutaj w Polsce las mamy "pod nosem" dlatego zdecydowałam się na wprowadzenie go teraz. Bo nie ma to jak zobaczyć las na własne oczy, poczuć jego świeży zapach, posłuchać stukającego dzięcioła i dotknąć mchu. Dlatego rozpoczęłyśmy od wyprawy do lasu. Przed wycieczką odpowiednio się przygotowałyśmy: obfite śniadanie, odpowiedni długi strój oraz wypsikałysmy się specjalnym preparatem. Za przewodnika robił dziadek dzieki któremu się nie zgubiłysmy i nie napadł nas żaden dziki zwierz (czego bardzo obawiała sie Jula).
Oto kilka fotek z naszej wyprawy:

Po powrocie wyjasniłam dziewczynkom, że w lesie można wyróznic cztery warstwy. Udało mi sie znaleść i wydrukować obrazek podpowiedź

Następnie próbowałysmy wspólnie ustalić która roślina należy do której leśnej warstwy:
                              Powstał też wspólnymi siłami ogromny rysunek lasu z uwzględnieniem jego pięter

W ostatnim numerze "Nauczycielki przedszkola" były leśne obrazki. Mozna je dobierać w pary lub bawić sie w memo.


Następnie przyszła kolej na poznawanie lesnych zwierząt. Żeby trochę utrudnić zadanie przygotowałam zagadki do których trzeba było przyporządkować konkretne zwierzę.

Gdy już miałyśmy zwierzęta namalowałyśmy dla nich ogromne drzewo i każde z nich znalazło tam swoje miejsce.


Powstał też nasz album liści


                                                 A to ksiazki z których korzystałyśmy:




Etykiety: