ZAMKI, RYCERZE, KSIĘŻNICZKI

Wkroczyliśmy w świat "mrocznego" Średniowiecza, który okazał się światem kolorowym i pięknym. No bo która dziewczynka nie pragnie być ksieżniczką w pięknej sukni z koroną na głowie a chłopiec rycerzem w złotej zbroi walczącym ze smokiem?????
Moje małe księżniczki były zachwycone tematem.
-rozpoczęłyśmy od oglądnięcia kilku książek (z tutejszej biblioteki) o tym jak powstają zamki, jakie różne mogą mieć one kształt w zależności od miejsca na świecie, kto "pracował" na zamku itp.
-nazewnictwo- pomocne obrazki i ich nazwy znalazłam tutaj http://www.1plus1plus1equals1.com/PreschoolPacks.html dodatkowo przygotowałam nazwy w języku polskim

-zamkowe puzzle- to zadanie spodobało się szczególnie Juli, ktora kocha układać puzzle (szczegolnie jeśli na obrazku jest Świnka Peppa)
-krótki tekst do przeczytania dla Wiki "A Knight's Tale"

-kolorowanie zamku według podanych niżej kolorów.

-rysowanie rodziny królewskiej i dopasowywanie podpisów w obu językach.

-a oto królestwo wymyślone przez Wiktorię, po pokolorowaniu kolorowanek wycięła je i przykleiła na dużą kartkę domalowując brakujące elementy. Wyszło bardzo ciekawie.

-nie mogło zabraknąć robienia koron i paradowania w nich aż do wieczora

-trochę matematyki dla Wiktorii

-kolorowo-literkowe tarcze dla Juli, nadal ćwiczymy kolory i literki

-ostatnio wprowadziłam Juli elementy grafomotoryki, trochę szlaczków, trochę literi cyfr. A oto efekty:


-zamek- no cóż wyszedł nam troszkę krzywo ale jesteśmy z Wiki z niego bardzo dumne. Kosztował nas mnóstwo pracy . Byłam zaskoczona, ze moje dziecko z takim zapałem i cierpliwością obklejało go papierem a potem malowało. Jak go zrobić napiszę w kolejnym poście.


Etykiety: