KOSMOS

Ten tydzień upływa nam na podróży w kosmos. Bawimy sie w astronautów. Mamy na to trochę więcej czasu. Wiktoria ma pawie 2 tygodnie wolnego w szkole.
Rozpoczęłyśmy od budowy rakiety ( w koncu musieliśmy czymś polecieć w kosmos). Wyciełam z kartonu kształt przypominający rakietę, wyciełam okienko a dziewczynki z ogromnym zapałem wzięły się za malowanie (kochają malować farbami). Myślałam że będzie to bardzo kolorowa rakieta ale Wiki uparła się na kolor brązowy. Żeby ja trochę ożywić wyciełyśmy z papieru gazetowego gwiazdy. Oto nasz super kosmiczna rakieta:

-oglądnęłyśmy krótki program po angielsku dla dzieci "Our solar system" tutaj http://www.youtube.com/watch?v=GQbPwf3OH68.
-Wiktoria wycięła z kolorowanki planety, przykleiła je na kartkę, znalazła odpowiedni podpis i pokolorowała

-Jak zostać astronautą? dziewczynki "przeszły" specjalny test sprawnosciowy:
*skakały na jedej nodze\
*robiły jaskółkę\
*chodziły po sznurku itp.
W nagrodę dostały kolorowankę z astronautą. Jula zamiast kolorować zajęła się struganiem kredek. Według niej to było ciekawsze zajęcie.



-angielsko-polskie kosmiczne słówka- wycięłam dla Wiki kilka słówek po angielsku i ich odpowiedniki po polsku, miała za zadanie dopasowanie słówek do siebie


-Kosmiczny tekst-przygotowałam również dla Wiki tekst o kosmosie i planetach. Wybierała zdania, przyklejała na kartkę i czytała.


-gwiazdozbiory- dziewczynki oglądnęły wcześniej przygotowaną prezentację z gwiazdozbiorami, potem Wiki wybrała kilka. Malowałam gwiazdki w odpowiednim miejscu a ona je łączyła i podpisywała.
-gwiezdna matematyka- ćwiczymy dodawanie i odejmowanie do 20, tym razem wykorzystałyśmy do tego gwiazdki


-kolorowe rakietki- dla Juli wycięłam kilka małych rakietek, każdą z nich pokolorowałam na inny kolor. Julia dopasowywała kolorowe klocki do danego koloru rakietki.


-Trzy literki- nadal ćwiczymy alfabet, przygotowałam literkę A jak astronauta, K jak kosmos i R jak rakieta. Wycięłam małe literki i Jula je dopasowywała, następnie kilka wyrazów rozpoczynających się na te litery.





Etykiety: