GEOGRAFIA-AMERYKA POŁUDNIOWA

Zabawa w "geografię" albo w "świat" sprawia nam dużo radości. Jula kilka razy dziennie dopytuje się o mapę. Ja natomiast nadrabiam zaległości ze szkoły.
Zaczęłam od Ameryki Południowej ponieważ mam słabość do tego kontynentu. Marzę aby go zwiedzić oczywiscie z cała rodzinką.
Na początek mapa świata i kontynenty.
Wyciełam zarysy kontynentów i umieściłam na nich napisy.


 Przechodząc do Ameryki Południowej wydrukowałam jej zarys z tej strony http://www.worldatlas.com/aatlas/world.htm i wyciełam.
Wydrukowałam ponownie i pocięłam na poszczególne państwa. Zrobiłam z tego coś na kształt puzzli.
Układaniem ich zajmuje się Wiktoria. Idzie jej to calkiem dobrze.
I jeszcze jeden sposób na zabawe z kontynentami.
Wydrukowałam zarys kontynentu z podziałem na państwa. Kazde z nich pokolorowałam pisakami na inny kolor. Chciałam to zrobić komputerowo ale nie potrafiłam, będę wdzięczna za wskazówki.
Następnie wydrukowałam nazwy państw, pociełam i nabiłam na wykałaczki. Mapę przypiełam do tablicy. 


Dodatkowo przygotowałam dla dziewczynek prezentacje z państwami oraz flagami tych państw. Pokazuję to 3 razy dziennie. Bynajmniej staram się. Jula sama często ogląda przygotowane przeze mnie "książeczki z prezentacjami". Nie zabraniem jej tego nie chowam. Uważam, że im wiecej kontaktu z tym czego chcemy nauczyć tym lepiej.





Ufff ale się nawklejałam. Mam nadzieję, ze komuś to się przyda.
Dodatkowo jeszcze oglądamy atlasy z mapami i ostatnio zakupiliśmy puzzle z kontynentami.
Wiele pomysłów zaczerpnęłam z blogu Ewy http://wczesnaedukacjaantkaikuby.blogspot.com/
i blogu Merty http://earlylearning-eaton.blogspot.com/
Ich blogi są fantastycznemają mnóstwo ciekawych pomysłów. Zaglądnijcie!!!
Życzę ciekawej zabawy.




Etykiety: