OWOCE, WARZYWA I RYBY DO ATAKU

Chcesz, żeby Twoje dziecko było mądre, zdrowe i odniosło w życiu sukces więc odżywiaj je prawidłowo.

1.Woda- idealnie zaspakaja pragnienie dziecka nie pozbawiając przy tym apetytu, reguluje procesy trawienne. Nie ma kalorii ani cukru. Powinna to być woda niegazowana i niskozmineralizowana.
Ponadto wskazane jest również podawanie dziecku: soków(najlepiej wyciśniętych bezpośrednio z owoców), kompotów, owocowych herbat, jogurtu, mleka i kakao.

2.Dobre tłuszcze z rodziny Omega-3 (EPA, DHA) i Omega-6. Odpowiadają za szybszy rozwój mózgu, lepsze widzenie, zapamiętywanie, kojarzenie, zdolności językowe, lepszą naukę. Można je znaleźć w tłustych rybach(dorsz, śledź, makrela, tuńczyk, łosoś), kawiorze, owocach morza, olejach(lnianym, z pestek z dyni, klonowym, rzepakowym), zielonych warzywach liściastych, orzechach włoskich, nasionach soi i lnu.

3.Witaminy i minerały z grupy B(drób, rośliny strączkowe, ryż, chleb pełnoziarnisty, orzechy, jajka) i Wit.C(surowe owoce i warzywa, kapusta kiszona, ogórek kwaszony)

4.Cholesterol- wspomaga rozwój mózgu dziecka, występuje w maśle, żółtku, twarożku

5.Glukoza z węglowodanów, występuje w produktach zbożowych, płatkach, kaszach gruboziarnistych

6.Błonnik- dziecko potrzebuje go 0,5g/kg mc. Zapobiega on zaparciom i bólom brzucha. Można go znaleźć w: świeżych owocach, surowych warzywach, pełnoziarnistym pieczywie

7.W ciągu dnia należy podawać dziecku 5 pełnowartościowych, zrównoważonych posiłków i w każdym powinna znaleźć się dawka owoców lub warzyw

8.Unikaj w diecie dziecka następujących produktów:
-chipsów- uzależniają i zapychają, nie posiadają żadnych wartości odżywczych, zamiast nich podawaj suszone jabłka, pestki dyni
-frytek
-hamburgerów
-aspartanów i innych słodzików
-napojów gazowanych, sztucznie barwionych i dosładzanych
-konserwantów, barwników, pestycydów
-czekolady
-budyniów i galaretek z torebki- lepiej zrobić je w domu
-chleba tostowego- jest to produkt chlebopodobny, pozbawiony błonnika, soli mineralnych i wapnia
-cukru- odpowiedzialny jest za próchnicę, otyłość, cukrzycę, zaburzenia łaknienia, osłabienie odporności
-dżemów z benzoesanem sodu(E211)- podrażniają śluzówkę żołądka, lepiej zrobić domowy wspólnie z dzieckiem
-zup instant
-surowych jaj- nie podawaj kogiel-mogiel, lody kupuj tylko ze sprawdzonych źródeł
-konserw mięsnych
-surowego mięsa
-lizaków i twardych cukierków
-nieprzegotowanego mleka prosto od krowy
-oleju rafinowanego
-pizzy mrożonej- lepiej zrobić świeża w domu wspólnie z dzieckiem

Więc do dzieła!
Zmień dietę dziecka i pomóż mu w pełni cieszyć się dzieciństwem.

Etykiety: